A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Березківський мистецький ліцей"
Миколаївської обласної ради

План роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу

                             

План

роботи методичного обєднання

вчителів природничо-математичного циклу

Комунального закладу

«Березківський мистецький ліцей»

Миколаївської обласної ради

на 2024-2025 н.р.

 

Засідання організаційне 1 (Серпень)

Тема:  Про підсумки роботи вчителів природничо-математичного циклу за  2023-2024 навчальний рік та планування роботи на 2024-2025 навчальний рік. Новий етап реформи НУШ. Освітні втрати: причини, наслідки та шляхи подолання.

                Форма проведення: Педагогічне коло.

Мета: Проаналізувати стан викладання природничо-математичних дисциплін за 2023 - 2024 н. р. Визначити пріоритетні напрями в роботі ШМО                                       на 2024-2025 н. р.

№ зп

Зміст роботи

Форма реалізації

Виконавці

Примітки

1.

Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на 2024-2025 н. р. відповідно до методичних рекомендацій МОН України. Новий етап реформи НУШ: ключові компоненти Держстандарту базової середньої освіти.

Обговорен-ня за круглим столом

 

 

Голова МО

 

2.

Впровадження циклу базового навчання у 7-х класах. Обговорення  модельних навчальних програм для 7 класів НУШ. Робота з підручниками. Запровадження коригуючого навчання, внесення відповідних змін до календарних планів. Шляхи подолання освітніх втрат.

 

Експрес - огляд

Голова МО

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Опрацювання нормативних документів МОН України та інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення предметів природничо-математичного циклу у 2024-2025 н. р., методичних рекомендацій щодо оформлення та ведення шкільної документації.

Експрес - огляд

Голова МО

 

4.

Про дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів 8-11 класів (Наказ МОН України №371 від 05.05.08 р.) та учнів 5-7 класів НУШ (Наказ МОН України №289 від 01 квітня 2022 року). Формувальне оцінювання учнів 5-7 класів НУШ: принципи наступності.

Експрес - огляд

Голова МО

 

5.

Про результати НМТ з математики, географії, біології, хімії та фізики за 2023-2024 н. р.

Звіт, аналіз

Члени МО

 

6.

Планування роботи з обдарованими дітьми.

Організація підготовки до участі у І та ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з предметів природничо-математичного циклу. Обговорення та затвердження завдань шкільних олімпіад. Організувати активну участь учнів у Всеукраїнських конкурсах «Геліантус», «Кенгуру», «Бобер», в інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта», конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН.

Обговорен-ня

Голова МО

 

7.

Організація дистанційної форми навчання в умовах воєнного стану. Ідеї та інформаційно-педагогічні вміння. Огляд основних онлайн-інструментів для організації дистанційного/змішаного навчання.

Презентація

Члени МО

 

8.

Організація самоосвіти вчителів, обговорення та затвердження науково-методичних проблем, над якими будуть працювати вчителі у 2024-2025 н. р., вибір теми виступу наступного засідання  з метою обміну досвідом.

Обговорен-ня

Голова МО

 

 

Завдання членам методичного об’єднання:

-  опрацювати інструктивно – методичні рекомендації МОН України щодо викладання предметів природничо – математичного циклу у 2024-2025 н.р.;

- перевірити відповідність календарно-тематичного планування на I семестр у 5-7 кл. та 8-11 класах вимогам навчальних програм та методичним рекомендаціям МОН України;

-  провести діагностичне опитування вчителів та поновити діагностичні карти до 30 вересня;

- підготовка і проведення шкільних олімпіад з дисциплін природничо- математичного циклу;

- складання планів роботи з обдарованими та слабо встигаючими учнями;

- підготовка учнів до районних олімпіад з навчальних дисциплін;

- систематизувати матеріали кабінетів згідно з єдиними вимогами, а саме: у кожному предметному кабінеті каталог, інструкції по ТБ та ЦЗ, куточок ЗНО;

- розробити і оформити пам’ятки по формуванню вмінь і навичок учнів;

- оформити робочі навчальні стенди в навчальних кабінетах для формування практичних навичок рішення задач з математики, хімії та біології;

- підготуватися до обговорення питання щодо мотивації учнів до навчання, планування уроків в 5-7 класах НУШ та вимог до поурочного планування;

- практичному психологу підготувати виступ щодо психолого-педагогічних особливостей роботи вчителя з обдарованими дітьми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання 2 (Жовтень)

Тема:  Стратегія діяльності вчителя в умовах сьогодення. Модернізація змісту викладання – акцент на подолання освітніх прогалин.

                                                       Форма проведення: дискусійний простір

Мета:

- підготуватися до  циклу базового навчання у 7-х класах НУШ в умовах впровадження Державного стандарту базової середньої освіти;

- опрацювати нормативні документи, отримати практичні поради щодо реалізації реформи,  розробити необхідні навчальні та методичні матеріали;

- організувати наставницьку підтримку педагогів щодо впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти.

 

№ зп

Зміст роботи

Форма реалізації

Виконавці

Примітки

1.

Особливості організації освітнього процесу за Державним стандартом базової освіти в умовах реалізації концепції Нової української школи.

Доповідь

Голова МО

 

2.

Пріоритети в освіті: мотивація до навчання.

Обговорення за круглим столом

Голова МО

 

3.

Плануємо урок в 5-7 класах НУШ. Вимоги до поурочних планів.

Методичний аукціон

Члени МО

 

4.

Поелементний аналіз проведених діагностичних контрольних робіт в 5-7, 8 -11 класах.

Обговорення

Голова МО

 

5.

Підбиття підсумків шкільних олімпіад, конкурсів «Левеня», «Кенгуру», «Колосок». Робота з обдарованими дітьми.

 

Доповідь

Члени МО

Психолог

 

6.

Організація науково-дослідницької роботи школярів на уроках природничого циклу та в позакласний час.

Обговорення

Голова МО

 

 

Завдання членам методичного об’єднання:

  • провести предметні олімпіади та конкурси;
  • організувати роботу з обдарованими дітьми;
  • постійно працювати з учнями-переможцями І (шкільного) етапу олімпіад та кандидатами на участь в ІІ (районному або місцевому) етапі з метою підготовки їх до ІІІ (обласного) етапу з предметів природничо-математичного циклу
  • розробити поради і рекомендації щодо впроваджування наскрізного навчання з використанням міжпредметних зв’язків під час навчальної діяльності учнів;
  • підготуватися до майстер-класу «Уроки з елементами STEM- складова сучасного освітнього процесу»;
  • всім членам МО підготуватися до обміну досвідом з теми «STEM- освіта та штучний інтелект: практика залучення інноваційних технологій»;
  • вчителям географії підготуватися до участі в обговоренні «Використання ІКТ та Інтернет-технологій на уроках географії»;
  • вчителям фізики підготуватися до обговорення «Штучний інтелект на уроках фізики та астрономії»;
  • вчителям хімії підготуватися до обміну практичного досвіду з теми «STEM-проєкт «3D моделювання вуглеводнів»;
  • вчителям математики підготуватися до обговорення на тему «Елементи STEM-освіти на уроках математики»
  • проаналізувати  досягнення учнів за І семестр та продумати шляхи підвищення мотивації до навчання, рівня навчальних досягнень учнів.
  •  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання 3 (Грудень)

Тема:  Розвиток цифрової грамотності педагогів в епоху штучного інтелекту.

                                                                    Форма проведення: круглий стіл

Мета:

  • опрацювати механізми розвитку цифрової компетентності вчителя під час навчального процесу для використання на уроках математики та природничого циклу;
  • практично  з’ясувати організацію STEM-діяльності на уроках природничого циклу та математики;
  • розробити шляхи впровадження STEM-освіти для розвитку математичної та цифрової компетентності учнів;
  • обмінятися досвідом щодо використання штучного інтелекту  під час проведення уроків в умовах сьогодення;
  • підбити підсумки навчальних досягнень учнів за І семестр.

 

 

№ зп

Зміст роботи

Форма реалізації

Виконавці

Примітки

1.

Уроки з елементами STEM - складова сучасного освітнього процесу.

Майстер-клас

Члени МО

 

2.

STEM-освіта та штучний інтелект: практика залучення інноваційних технологій.

Обмін досвідом

Члени МО

 

3.

Використання ІКТ та Інтернет-технологій на уроках географії.

Творча лабораторія

Члени МО

 

4.

STEM-проєкт «3D моделювання вуглеводнів» на уроках хімії.

Практичний досвід

Члени МО

 

5.

Штучний інтелект на уроках фізики та астрономії.

Обговорення за круглим столом

Члени МО

 

6.

Елементи STEM-освіти на уроках математики.

Коло ідей

Члени МО

 

7.

Моніторинг навчальних досягнень учнів з предметів природничо-математичного циклу за І семестр 2024-2025 н.р.

Виступ

Голова МО

 

 

Завдання членам методичного об’єднання:

  • практичному психологу підготувати практичний семінар «Психологічна компетентність вчителя – умова організації ефективного навчання», тренінг з теми «Медіаграмотність як складова інформаційно-цифрової компетентності педагога»;
  • підготуватися до обговорення проведених відкритих уроків та предметних тижнів;
  • підготуватися до обміну досвідом щодо формування ідей освіти сталого розвитку на уроках природничо-математичного розвитку;
  • постійно працювати над самоосвітою;
  • розробити індивідуальну програму для кожного учня з метою підготовки до ДПА та ЗНО.
  •  

Засідання 4 (Березень)

Тема:  Професійна компетентність як базова характеристика діяльності сучасного педагога.

                                             Форма проведення: педагогічна майстерня

Мета:

  • визначити основні шляхи удосконалення навчально-виховного процесу та педагогічної майстерності;
  • визначити умови підвищення професійної компетентності вчителя;
  • розвивати інформаційно-цифрову компетентність педагога;
  • обмінятися досвідом з колегами щодо підготовки  учнів до ДПА та ЗНО.

№ зп

Зміст роботи

Форма реалізації

Виконавці

Примітки

1.

Розвиток професійної компетентності педагога у контексті реалізації Державного стандарту базової середньої освіти.

Доповідь

Голова МО

 

2.

Психологічна компетентність вчителя – умова організації ефективного навчання.

Семінар-практикум

Члени МО

Психолог

 

3.

Про формування ідей освіти сталого розвитку на уроках природничо-математичного циклу.

Виступ, з досвіду роботи.

Члени МО

 

4.

Медіаграмотність як складова інформаційно-цифрової компетентності педагога. (Розвиток критичного мислення за допомогою медіа)

Тренінг

Психолог

 

5.

Обговорення проведених показових уроків та предметних тижнів.

Творча лаборато-рія вчителя

Члени МО

 

6.

Організація та підготовка учнів до ДПА та ЗНО-2025.

Обговорення

Голова МО

 

 

Завдання членам методичного об’єднання:

  • вчителям математики підготуватися до дискусії «Виховний потенціал на уроках математики»;
  • підвищувати рівень педагогічної майстерності вчителя щодо використання сучасних онлайн-інструментів для організації позакласної роботи з учнями в умовах сьогодення;
  • підготуватися до майстер-класу «Інтерактивні ігри на уроках біології»;
  • вчителям географії підготуватися до обміну досвідом щодо реалізації краєзнавчого принципу на уроках географії.
  • проводити консультації для учнів з метою підготовки до ДПА та ЗНО-2025.

 

Засідання 5 (Травень)

Тема:  Реалізація виховної функції уроку як засіб розвитку інформаційної культури через взаємодію учасників освітнього процесу.

                                             Форма проведення: Педагогічна конференція

Мета:

  • формувати практичні вміння педагогів щодо використання виховного потенціалу уроку для розвитку пізнавальної діяльності учнів;
  •  опрацювати онлайн-ресурси для створення практичних ігрових завдань.

№ зп

Зміст роботи

Форма реалізації

Виконавці

Примітки

1.

Роль виховного потенціалу уроку для підвищення рівня навчання та вихованості учнів.

Презентація

Голова МО

Члени МО

 

2.

Гра як метод виховання. Дидактичні ігри на уроках фізики.

Виступ

Члени МО

 

3.

Виховний потенціал на уроках математики.

Дискусія

Члени МО

 

4.

Інтерактивні ігри на уроках біології.

Майстер-клас

Члени МО

 

5.

Реалізація краєзнавчого принципу на уроках географії.

Обмін досвідом

Голова МО

 

 

 

Завдання членам методичного об’єднання:

  • навчитися грамотно планувати уроки, використовуючи сучасні педагогічні технології;
  • навчитись активо застосовувати  онлайн-інструменти на уроках математики та природничого циклу;
  • постійно використовувати інструменти розвитку креативного мислення на уроках природничих дисциплін;
  • займатися самоосвітньою діяльністю, впроваджуючи інноваційні методи;
  • всім членам МО підготуватися до обговорення теми «Навчаємо учнів академічної доброчесності: від теорії до практики».
  •  

Засідання 6 (Червень)

Тема: Про підсумки роботи вчителів природничо-математичного циклу за 2024-2025 н.р.

                                              Форма проведення: Методичні посиденьки

Мета:

  • підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителів кафедри природничо-математичного циклу за 2024-2025 навчальний рік;  
  • заслухати звіти вчителів про підсумки роботи над проблемною темою;
  • скласти перспективний план-сітку роботи методоб’єднання на наступний 2025-2026 навчальний рік.

 

№ зп

Зміст роботи

Форма реалізації

Виконавці

Примітки

1.

Підбиття підсумків роботи методичного об’єднання за 2024-2025 н. р.

Звіт

Голова МО

 

2.

Підсумки роботи над  темою та проблемою  методоб’єднання. 

Звіт

Голова МО

Члени МО

 

3.

Навчаємо учнів академічної доброчесності: від теорії до практики.

Виступ

Голова МО

Члени МО

 

4.

Панорама ідей. Обговорення складання перспективного плану роботи методоб’єднання вчителів кафедри природничо-математичного циклу на наступний 2025-2026 навчальний рік.

Панорама ідей

Голова МО

Члени МО

 

 

Завдання членам методичного об’єднання:

 

 

                               

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень