План роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів
Затверджую
В.о.директора Зінаїда ХАЛІМОН
План
роботи методичного об’єднання
вчителів початкових класів
Комунального закладу
«Березківський мистецький ліцей»
Миколаївської обласної ради
на 2024-2025 н.р.
Засідання 1 /серпень/
Тема: Організаційне засідання ШМО вчителів початкових класів. Освітні втрати: причини, наслідки та шляхи подолання. Планування роботи на 2024-2025 н. р.
Форма проведення: педагогічне коло
Мета: вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи; обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання за 2023-2024 н. р. та затвердити план роботи на 2024-2025 н. р.; розглянути методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку-2024; проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити, календарні плани та ведення класного журналу.
Зміст роботи
1.Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2023-2024 навчальний рік.
2. Коригування та затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2024-2025 навчальний рік.
3.Актуальний інструктаж :
-Нормативно-правові документи щодо організованого початку 2024/2025 н.р.
- Закон України «Про освіту»;
- Закон України «Про повну загальну середню освіту»
- Концепція Нової української школи , яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р. «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року;
- Наказ МОН України від 13.07.2021 р. № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів ЗЗСО»
- Державний стандарт початкової освіти , затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018 р. із змінами , внесеними згідно з Постановами КМ № 688 від 24.07.2019 р., № 898 від 30.09.2020 р.
- Календарно-тематичне планування в початкових класах.
4.Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації освітнього процесу. Обговорення затверджених МОН України Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року.
5.Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи. Методичні рекомендації до проведення Першого уроку-2024
6.Організація самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних проблем.
7.Створення безпечних умов навчання для учнів в умовах воєнного часу – рекомендації МОН. Алгоритм дій щодо організації укриття дітей в захисних спорудах. Обговорення рекомендацій МОН України щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд ЦЗ персоналу та дітей закладів освіти.
8.Нормативні вимоги щодо організації очного навчання.
9.Огляд новинок педагогічної літератури та фахових видань.
Завдання членам методоб’єднання:
- опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи;
- опрацювати план заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року;
- проаналізувати вимоги Державного стандарту, завдань навчальних програм;
- постійно працювати над удосконаленням навчально-виховного процесу в період дистанційної (змішаної) та очної форми організації навчання;
- підтримувати постійний зв'язок з батьками та здобувачами освіти, надавати їм психологічну підтримку, надавати консультації щодо питань освітнього процесу;
- дотримуватися методичних рекомендацій щодо проведення Першого уроку-2024;
- поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом, а також електронним дидактичним матеріалом, презентаціями;
- працювати над затвердженими методичними темами (проблемами);
- підготуватися до обміну досвідом «Новини з тематики курсів, вебінарів»;
- вивчити маршрут від класу до укриття;
- забезпечити умови для адаптації першокласників до шкільного життя;
- шкільному психологу підготуватися до обговорення «Організаційно-методичні засади супроводу дітей з ООП»;
- членам МО підготувати ідеї до проведення тижня початкової школи.
Засідання 2 /жовтень/
Тема: Національно-патріотичне виховання молодших школярів і формування в них громадянської позиції.
Форма проведення: Педагогічні гостини
Мета:розширити знання педагогів щодо запровадження ідей НУШ;підвищити професійну компетентність учителів щодо форм і методів національно-патріотичного виховання; обмінятися досвідом щодо формування громадянської позиції учнів початкових класів;сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес до самовдосконалення та самоосвіти.
Зміст роботи
1.Про реалізацію основних положень Концепції національно-патріотичного виховання здобувачів освіти.
2.Особливості адаптації першокласників.
3.Підготовка до проведення Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.
4.Організаційно-методичні засади супроводу дітей з ООП.
5.Сучасні виховні практики Нової української школи.
6.Новини з тематики курсів, вебінарів.
Завдання членам методоб’єднання:
- організувати активну участь молодших школярів у Всеукраїнських конкурсах “Соняшник”, інтернет-олімпіадах “На урок”, “Всеосвіта”;
- вчителям, що атестуються, підготуватися до проведення творчого звіту;
- молодим учителям вивчати роботу досвідчених колег школи з виховання підростаючого покоління;
- підготуватися до презентації планів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи;
- підготуватися до майстер-класу «Створення ментальних карт»
- підготуватися до обговорення питання щодо активізації пізнавальної діяльності учнів;
- підготуватися до педагогічного консиліуму «Організація інтерактивного навчання з використанням штучного інтелекту»;
- всім членам МО підготуватися до обміну досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів.
Засідання 3 /грудень/
Тема: Інноваційні методи і прийоми навчання в умовах реформи школи.
Форма проведення: педагогічна майстерня
Мета: розширити знання педагогів щодо використання інноваційних форм і методів роботи; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі, ознайомитися з технологіями для активізації пізнавальної діяльності учнів; організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
Зміст роботи
1.Методи та форми організації інтерактивної навчальної діяльності учнів початкових класів.
2.Технології візуалізації як засіб формування компетентностей у НУШ.
3.Активізація пізнавальної діяльності учнів: створюємо ментальні карти.
4.Організація інтерактивного навчання з використанням штучного інтелекту.
5.Обмін досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів. Календарне планування.
6.Експрес-огляд «Радимо прочитати».
Завдання членам методоб’єднання:
- молодим учителям вивчати роботу досвідчених колег школи з виховання підростаючого покоління;
- займатися самоосвітньою діяльністю;
- підготуватися до презентації планів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи;
- вивчити «Положення про ДПА для учнів загальної середньої освіти», підготуватися до обговорення;
- підготуватися до обміну досвідом «Рефлексія на уроці»;
- працювати над складанням плану захисту прав дитини в умовах війни;
- шкільному психологу підготувати тренінг «Профілактика емоційного вигорання педагогів»;
- всім членам МО підготуватись до обговорення викладання предметів гуманітарного циклу та математики
Засідання 4 / березень /
Тема: Предметний інтенсив: предмети початкової школи. Виклики сьогодення. Державна підсумкова атестація.
Форма проведення: методичні посиденьки
Мета: ознайомитися із сучасними сервісами для створення стильних та сучасних презентацій, вимогами, проблемами, шляхами удосконалення сучасного уроку; вдосконалити використання інтерактивних методів на уроках в початкових класах; обговорити особливості та вимоги проведення ДПА в 4-х класах; поділитися досвідом з нестандартних форм навчання НУШ; профілактика емоційного вигорання педагогів.
Зміст роботи
1.Урок у початкових класах в контексті сучасних викликів.
2.Предметний інтенсив: предмети гуманітарного циклу.
3.Предметний інтенсив: математика.
4.Рефлексія на уроці: важливість, ефективність.
5.Мінітренінг. Профілактика емоційного вигорання педагогів.
6.Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі.
7. Взаємодія закладів освіти/батьків у сфері захисту прав дітей в умовах війни. Психологічна допомога дітям ВПО.
Завдання членам методоб’єднання:
- вчителям 4 класу ретельно опрацювати «Положення про Державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти»;
- спланувати тематику самоосвіти на 2025-2026 навчальний рік;
- активно використовувати основні інструменти для ефективної дистанційної роботи;
- підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей на тему: «Розробка компетентнісно орієнтованих інтерактивних практичних робіт у класах НУШ»;
- підготуватися до обміну досвідом з питання використання онлайн-сервісів для створення інтерактивних навчальних матеріалів;
- всім членам МО підготуватися до обговорення «STEM- освіта: перспективи та можливості для ефективного навчання»;
- всім членам МО підготуватися до участі в методичній панорамі «Створення тестових завдань за допомогою штучного інтелекту»;
- підготуватися до обговорення «Інформаційно-цифрова компетентність педагога», «Формування навичок безпечної поведінки: безпечний простір дитини під час літніх канікул в умовах війни».
Засідання 5 /квітень/
Тема: Цифрова компетентність вчителя початкових класів: розвиваємо та вдосконалюємо.
Форма проведення: Методичний аукціон
Мета: обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів; розвивати критичне мислення молодших школярів на уроках; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
Зміст роботи
1.Інформаційно-цифрова компетентність педагога.
2.Створення тестових завдань за допомогою штучного інтелекту.
3.STEM- освіта: перспективи та можливості для ефективного навчання.
4.Розробка компетентнісно орієнтованих інтерактивних практичних робіт у класах НУШ.
5.Онлайн-сервіси для створення інтерактивних навчальних матеріалів у роботі сучасного вчителя.
6.Формування навичок безпечної поведінки: безпечний простір дитини під час літніх канікул в умовах війни.
Завдання членам методоб’єднання:
- ознайомитися з добіркою матеріалів, представленою на методичній панорамі щодо запровадження інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках;
- взяти до уваги інформацію виступу колег «Формування навичок безпечної поведінки: безпечний простір дитини під час літніх канікул в умовах війни»;
- підготувати звіт “Мої досягнення та творчі напрацювання”;
- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний 2025-2026 навчальний рік;
- провести опитування серед учнів та батьків стосовно дотримання вимог до академічної доброчесності.
Засідання 6 /травень/
Форма проведення: методичний діалог
Мета: підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителі початкових класів за 2024-2025 навчальний рік;заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, напрацювання; скласти перспективний план роботи методичного об’єднання на наступний 2025-2026 навчальний рік.
Зміст роботи
1.Підбиття підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2024-2025 навчальний рік
2.Окремі питання завершення 2024-2025 навчального року згідно з методичними рекомендаціями.
3.Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2025-2026 навчальний рік
4.Навчаємо учнів академічної доброчесності: від теорії до практики.
5.Діагностика організації виховної діяльності
6.Аналіз результатів діагностичних контрольних робіт 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах та інтернет-олімпіадах.
Завдання членам методоб’єднання:
- систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань
підвищення професійної майстерності та рівня навчальних досягнень учнів;
- продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;
- слідкувати за новинками методичної літератури;
- постійно займатись самоосвітою.