A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Березківський мистецький ліцей"
Миколаївської обласної ради

План роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів

                                                       

 

                                                       Затверджую

                                                         В.о.директора                          Зінаїда ХАЛІМОН

 

План

роботи методичного об’єднання

вчителів початкових класів

Комунального закладу

«Березківський мистецький ліцей»

Миколаївської обласної ради

на 2024-2025 н.р.

 

Засідання 1 /серпень/

Тема: Організаційне засідання ШМО вчителів початкових класів. Освітні втрати: причини, наслідки  та шляхи подолання. Планування роботи на 2024-2025 н. р.

                                                                           

 Форма проведення: педагогічне коло

 

 Мета: вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової  школи; обговорити  виконання  плану  роботи  методичного  об’єднання  за  2023-2024 н. р.  та   затвердити  план   роботи  на  2024-2025 н. р.; розглянути  методичні  рекомендації  щодо  проведення  Першого   уроку-2024; проаналізувати  навчальні  програми, підручники, зошити, календарні плани та ведення класного журналу.

Зміст роботи

1.Аналіз роботи методичного обєднання  вчителів початкових класів за 2023-2024 навчальний рік.

2. Коригування та затвердження плану роботи  методичного обєднання  вчителів початкових класів на 2024-2025 навчальний рік.

3.Актуальний  інструктаж :

-Нормативно-правові документи щодо організованого початку 2024/2025 н.р.

- Закон України «Про освіту»;

- Закон України «Про повну загальну середню освіту»

- Концепція Нової української школи , яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р. «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року;

- Наказ МОН України від 13.07.2021 р. № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів ЗЗСО»

- Державний стандарт початкової освіти , затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018 р. із змінами , внесеними згідно з Постановами КМ № 688 від 24.07.2019 р., № 898 від 30.09.2020 р.

- Календарно-тематичне планування  в  початкових  класах.

  4.Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації освітнього процесу. Обговорення затверджених МОН України Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року.

5.Аналіз   навчальних  програм, підручників, зошитів, посібників  для  початкової  школи.  Методичні   рекомендації   до   проведення  Першого   уроку-2024

6.Організація самоосвіти вчителів,  затвердження науково-методичних   проблем.

7.Створення безпечних умов навчання  для учнів в умовах воєнного часу – рекомендації МОН. Алгоритм дій щодо організації укриття дітей в захисних спорудах. Обговорення рекомендацій МОН України щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд ЦЗ персоналу та дітей закладів освіти.

8.Нормативні вимоги щодо організації очного  навчання.

9.Огляд новинок педагогічної літератури та фахових  видань.

Завдання  членам   методоб’єднання:

  • опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити   та  посібники    для   початкової   школи;
  • опрацювати план заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року;
  • проаналізувати  вимоги  Державного  стандарту, завдань  навчальних  програм;
  • постійно працювати над удосконаленням навчально-виховного процесу в період дистанційної (змішаної) та очної  форми організації навчання;
  • підтримувати постійний зв'язок з батьками та здобувачами освіти, надавати їм психологічну підтримку, надавати консультації щодо питань освітнього процесу;
  • дотримуватися методичних   рекомендацій   щодо   проведення  Першого   уроку-2024;
  • поповнити  свій  робочий  кабінет  новими  наочними  посібниками, дидактичними  іграми,  роздатковим   матеріалом, а також електронним дидактичним матеріалом, презентаціями;
  • працювати  над затвердженими методичними темами (проблемами);
  • підготуватися до обміну досвідом «Новини з  тематики курсів, вебінарів»;
  • вивчити маршрут від класу до укриття;
  • забезпечити умови для адаптації першокласників до шкільного життя;
  • шкільному психологу підготуватися до обговорення «Організаційно-методичні засади супроводу дітей з ООП»;
  • членам МО підготувати ідеї до проведення тижня початкової школи.

 

 

 

 

 

 

Засідання 2 /жовтень/

Тема: Національно-патріотичне виховання молодших школярів і формування в них громадянської позиції.

 

Форма проведення: Педагогічні гостини

 

Мета:розширити  знання  педагогів   щодо  запровадження ідей НУШ;підвищити  професійну компетентність учителів щодо форм і методів національно-патріотичного виховання; обмінятися досвідом щодо формування громадянської позиції учнів початкових класів;сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес  до  самовдосконалення та самоосвіти.

 

Зміст  роботи

1.Про реалізацію основних положень Концепції національно-патріотичного виховання здобувачів освіти.

2.Особливості адаптації першокласників.

3.Підготовка до проведення Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

4.Організаційно-методичні засади супроводу дітей з ООП.

5.Сучасні виховні практики Нової української школи.

6.Новини   з  тематики курсів, вебінарів.

Завдання   членам  методоб’єднання:

  • організувати активну участь молодших школярів у Всеукраїнських конкурсах  “Соняшник”, інтернет-олімпіадах На урок, Всеосвіта;
  • вчителям, що  атестуються, підготуватися   до  проведення   творчого  звіту;
  • молодим учителям вивчати   роботу досвідчених  колег  школи  з   виховання підростаючого покоління;
  • підготуватися до презентації планів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи;
  • підготуватися до майстер-класу «Створення ментальних карт»
  • підготуватися до обговорення питання щодо активізації пізнавальної діяльності учнів;
  • підготуватися до педагогічного консиліуму «Організація інтерактивного навчання з використанням штучного інтелекту»;
  • всім членам МО підготуватися до обміну досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів.

 

 

 

 

 

Засідання 3 /грудень/

Тема: Інноваційні методи і прийоми навчання в умовах реформи школи.

 

Форма проведення: педагогічна майстерня

 

Мета: розширити знання педагогів щодо використання інноваційних форм і методів роботи; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі, ознайомитися з технологіями для активізації пізнавальної діяльності учнів;  організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах; виховувати інтерес  до  самовдосконалення, пізнання  нового.

                                                 Зміст  роботи

1.Методи та форми організації інтерактивної навчальної діяльності учнів початкових класів.

2.Технології візуалізації як засіб формування компетентностей у НУШ.

3.Активізація пізнавальної діяльності учнів: створюємо ментальні карти.

4.Організація інтерактивного навчання з використанням штучного інтелекту.

5.Обмін досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів. Календарне планування.

6.Експрес-огляд «Радимо  прочитати».

Завдання  членам   методоб’єднання:

  • молодим учителям вивчати   роботу досвідчених  колег  школи  з   виховання підростаючого покоління;
  • займатися самоосвітньою діяльністю;
  • підготуватися до презентації планів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи;
  • вивчити «Положення про ДПА для учнів загальної середньої освіти», підготуватися до обговорення;
  • підготуватися до обміну досвідом «Рефлексія на уроці»;
  • працювати над складанням плану захисту прав дитини в умовах війни;
  • шкільному психологу підготувати тренінг «Профілактика емоційного вигорання педагогів»;
  • всім членам МО підготуватись до обговорення викладання предметів гуманітарного циклу та математики

 

 

 

 

 

 

 

 

         Засідання 4 / березень /

 

Тема:  Предметний інтенсив: предмети початкової школи. Виклики сьогодення. Державна підсумкова атестація.

 

 Форма проведення: методичні посиденьки

 

Мета: ознайомитися із сучасними сервісами для створення стильних та сучасних презентацій, вимогами, проблемами, шляхами удосконалення сучасного уроку; вдосконалити використання інтерактивних методів на уроках в початкових класах; обговорити особливості та вимоги проведення ДПА в 4-х класах; поділитися досвідом з нестандартних форм навчання НУШ; профілактика емоційного вигорання педагогів. 

                                          Зміст роботи

1.Урок у початкових класах в контексті сучасних викликів.

2.Предметний інтенсив: предмети гуманітарного циклу.

3.Предметний інтенсив: математика.

4.Рефлексія на уроці: важливість, ефективність.

5.Мінітренінг. Профілактика емоційного вигорання педагогів.

6.Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі.

7. Взаємодія закладів освіти/батьків у сфері захисту прав дітей в умовах війни. Психологічна допомога дітям ВПО.

Завдання членам методоб’єднання:

- вчителям 4 класу ретельно опрацювати «Положення про Державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти»;

- спланувати тематику самоосвіти на 2025-2026 навчальний рік;

- активно використовувати основні інструменти для ефективної дистанційної роботи;

- підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей на тему: «Розробка компетентнісно орієнтованих інтерактивних практичних робіт у класах НУШ»;

- підготуватися до обміну досвідом з питання використання онлайн-сервісів для створення інтерактивних навчальних матеріалів;

- всім членам МО підготуватися до обговорення «STEM- освіта: перспективи та можливості для ефективного навчання»;

- всім членам МО підготуватися до участі в методичній панорамі «Створення тестових завдань за допомогою штучного інтелекту»;

- підготуватися до обговорення «Інформаційно-цифрова компетентність педагога», «Формування навичок безпечної поведінки: безпечний простір дитини під час літніх канікул в умовах війни».

 

 

 

Засідання 5 /квітень/

 

Тема: Цифрова компетентність вчителя початкових класів: розвиваємо та вдосконалюємо.

 

Форма проведення: Методичний  аукціон

 

Мета: обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній  процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів; розвивати критичне мислення молодших школярів на уроках;  сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність;  удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі;  виховувати інтерес  до  самовдосконалення, пізнання  нового.

 

Зміст  роботи

1.Інформаційно-цифрова компетентність педагога.

2.Створення тестових завдань за допомогою штучного інтелекту.

3.STEM- освіта: перспективи та можливості для ефективного навчання.

4.Розробка компетентнісно орієнтованих інтерактивних практичних робіт у класах НУШ.

5.Онлайн-сервіси для створення інтерактивних навчальних матеріалів у роботі сучасного вчителя.

6.Формування навичок безпечної поведінки: безпечний простір дитини під час літніх канікул в умовах війни.

 

Завдання   членам  методоб’єднання:

 

- ознайомитися  з  добіркою  матеріалів, представленою на методичній панорамі щодо запровадження інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках;

- взяти до уваги інформацію виступу колег «Формування навичок безпечної поведінки: безпечний простір дитини під час літніх канікул в умовах війни»;

- підготувати звіт “Мої  досягнення та творчі напрацювання”;

- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний 2025-2026 навчальний рік;

- провести опитування серед учнів та батьків стосовно дотримання вимог до академічної доброчесності.

 

 

 

 

 

 

Засідання 6 /травень/

 

Тема: Підсумки роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2024-2025 навчальний рік.  Забезпечення якості освіти відповідно до принципів та підходів НУШ. Планування роботи ШМО на 2025-2026 н. р.

 

Форма проведення: методичний  діалог

Мета:  підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителі початкових  класів за 2024-2025 навчальний рік;заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, напрацювання; скласти перспективний план роботи методичного об’єднання на наступний 2025-2026 навчальний рік.

 

Зміст роботи

 

1.Підбиття  підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2024-2025 навчальний рік

2.Окремі питання завершення 2024-2025 навчального року згідно з методичними рекомендаціями.

3.Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи  методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2025-2026 навчальний рік

4.Навчаємо учнів академічної доброчесності: від теорії до практики.

5.Діагностика організації виховної діяльності

6.Аналіз результатів діагностичних контрольних робіт 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, Всеукраїнських та  Міжнародних конкурсах та інтернет-олімпіадах.

 

Завдання   членам  методоб’єднання:

 

  • систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань

підвищення   професійної  майстерності та рівня навчальних досягнень учнів;

  • продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;
  • слідкувати за новинками методичної літератури;
  • постійно займатись самоосвітою.

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень