План роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
План
роботи методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу
Комунального закладу
«Березківський мистецький ліцей»
Миколаївської обласної ради
на 2024-2025 н.р.
Засідання організаційне 1 (Серпень)
Тема: Про підсумки роботи вчителів природничо-математичного циклу за 2023-2024 навчальний рік та планування роботи на 2024-2025 навчальний рік. Новий етап реформи НУШ. Освітні втрати: причини, наслідки та шляхи подолання.
Форма проведення: Педагогічне коло.
Мета: Проаналізувати стан викладання природничо-математичних дисциплін за 2023 - 2024 н. р. Визначити пріоритетні напрями в роботі ШМО на 2024-2025 н. р.
№ зп |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на 2024-2025 н. р. відповідно до методичних рекомендацій МОН України. Новий етап реформи НУШ: ключові компоненти Держстандарту базової середньої освіти. |
Обговорен-ня за круглим столом
|
Голова МО |
|
2. |
Впровадження циклу базового навчання у 7-х класах. Обговорення модельних навчальних програм для 7 класів НУШ. Робота з підручниками. Запровадження коригуючого навчання, внесення відповідних змін до календарних планів. Шляхи подолання освітніх втрат.
|
Експрес - огляд |
Голова МО |
|
3. |
Опрацювання нормативних документів МОН України та інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення предметів природничо-математичного циклу у 2024-2025 н. р., методичних рекомендацій щодо оформлення та ведення шкільної документації. |
Експрес - огляд |
Голова МО |
|
4. |
Про дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів 8-11 класів (Наказ МОН України №371 від 05.05.08 р.) та учнів 5-7 класів НУШ (Наказ МОН України №289 від 01 квітня 2022 року). Формувальне оцінювання учнів 5-7 класів НУШ: принципи наступності. |
Експрес - огляд |
Голова МО |
|
5. |
Про результати НМТ з математики, географії, біології, хімії та фізики за 2023-2024 н. р. |
Звіт, аналіз |
Члени МО |
|
6. |
Планування роботи з обдарованими дітьми. Організація підготовки до участі у І та ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з предметів природничо-математичного циклу. Обговорення та затвердження завдань шкільних олімпіад. Організувати активну участь учнів у Всеукраїнських конкурсах «Геліантус», «Кенгуру», «Бобер», в інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта», конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН. |
Обговорен-ня |
Голова МО |
|
7. |
Організація дистанційної форми навчання в умовах воєнного стану. Ідеї та інформаційно-педагогічні вміння. Огляд основних онлайн-інструментів для організації дистанційного/змішаного навчання. |
Презентація |
Члени МО |
|
8. |
Організація самоосвіти вчителів, обговорення та затвердження науково-методичних проблем, над якими будуть працювати вчителі у 2024-2025 н. р., вибір теми виступу наступного засідання з метою обміну досвідом. |
Обговорен-ня |
Голова МО |
|
Завдання членам методичного об’єднання:
- опрацювати інструктивно – методичні рекомендації МОН України щодо викладання предметів природничо – математичного циклу у 2024-2025 н.р.;
- перевірити відповідність календарно-тематичного планування на I семестр у 5-7 кл. та 8-11 класах вимогам навчальних програм та методичним рекомендаціям МОН України;
- провести діагностичне опитування вчителів та поновити діагностичні карти до 30 вересня;
- підготовка і проведення шкільних олімпіад з дисциплін природничо- математичного циклу;
- складання планів роботи з обдарованими та слабо встигаючими учнями;
- підготовка учнів до районних олімпіад з навчальних дисциплін;
- систематизувати матеріали кабінетів згідно з єдиними вимогами, а саме: у кожному предметному кабінеті каталог, інструкції по ТБ та ЦЗ, куточок ЗНО;
- розробити і оформити пам’ятки по формуванню вмінь і навичок учнів;
- оформити робочі навчальні стенди в навчальних кабінетах для формування практичних навичок рішення задач з математики, хімії та біології;
- підготуватися до обговорення питання щодо мотивації учнів до навчання, планування уроків в 5-7 класах НУШ та вимог до поурочного планування;
- практичному психологу підготувати виступ щодо психолого-педагогічних особливостей роботи вчителя з обдарованими дітьми
Засідання 2 (Жовтень)
Форма проведення: дискусійний простір
Мета:
- підготуватися до циклу базового навчання у 7-х класах НУШ в умовах впровадження Державного стандарту базової середньої освіти;
- опрацювати нормативні документи, отримати практичні поради щодо реалізації реформи, розробити необхідні навчальні та методичні матеріали;
- організувати наставницьку підтримку педагогів щодо впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти.
№ зп |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Особливості організації освітнього процесу за Державним стандартом базової освіти в умовах реалізації концепції Нової української школи. |
Доповідь |
Голова МО |
|
2. |
Пріоритети в освіті: мотивація до навчання. |
Обговорення за круглим столом |
Голова МО |
|
3. |
Плануємо урок в 5-7 класах НУШ. Вимоги до поурочних планів. |
Методичний аукціон |
Члени МО |
|
4. |
Поелементний аналіз проведених діагностичних контрольних робіт в 5-7, 8 -11 класах. |
Обговорення |
Голова МО |
|
5. |
Підбиття підсумків шкільних олімпіад, конкурсів «Левеня», «Кенгуру», «Колосок». Робота з обдарованими дітьми.
|
Доповідь |
Члени МО Психолог |
|
6. |
Організація науково-дослідницької роботи школярів на уроках природничого циклу та в позакласний час. |
Обговорення |
Голова МО |
|
Завдання членам методичного об’єднання:
- провести предметні олімпіади та конкурси;
- організувати роботу з обдарованими дітьми;
- постійно працювати з учнями-переможцями І (шкільного) етапу олімпіад та кандидатами на участь в ІІ (районному або місцевому) етапі з метою підготовки їх до ІІІ (обласного) етапу з предметів природничо-математичного циклу
- розробити поради і рекомендації щодо впроваджування наскрізного навчання з використанням міжпредметних зв’язків під час навчальної діяльності учнів;
- підготуватися до майстер-класу «Уроки з елементами STEM- складова сучасного освітнього процесу»;
- всім членам МО підготуватися до обміну досвідом з теми «STEM- освіта та штучний інтелект: практика залучення інноваційних технологій»;
- вчителям географії підготуватися до участі в обговоренні «Використання ІКТ та Інтернет-технологій на уроках географії»;
- вчителям фізики підготуватися до обговорення «Штучний інтелект на уроках фізики та астрономії»;
- вчителям хімії підготуватися до обміну практичного досвіду з теми «STEM-проєкт «3D моделювання вуглеводнів»;
- вчителям математики підготуватися до обговорення на тему «Елементи STEM-освіти на уроках математики»
- проаналізувати досягнення учнів за І семестр та продумати шляхи підвищення мотивації до навчання, рівня навчальних досягнень учнів.
Засідання 3 (Грудень)
Тема: Розвиток цифрової грамотності педагогів в епоху штучного інтелекту.
Форма проведення: круглий стіл
Мета:
- опрацювати механізми розвитку цифрової компетентності вчителя під час навчального процесу для використання на уроках математики та природничого циклу;
- практично з’ясувати організацію STEM-діяльності на уроках природничого циклу та математики;
- розробити шляхи впровадження STEM-освіти для розвитку математичної та цифрової компетентності учнів;
- обмінятися досвідом щодо використання штучного інтелекту під час проведення уроків в умовах сьогодення;
- підбити підсумки навчальних досягнень учнів за І семестр.
№ зп |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Уроки з елементами STEM - складова сучасного освітнього процесу. |
Майстер-клас |
Члени МО |
|
2. |
STEM-освіта та штучний інтелект: практика залучення інноваційних технологій. |
Обмін досвідом |
Члени МО |
|
3. |
Використання ІКТ та Інтернет-технологій на уроках географії. |
Творча лабораторія |
Члени МО |
|
4. |
STEM-проєкт «3D моделювання вуглеводнів» на уроках хімії. |
Практичний досвід |
Члени МО |
|
5. |
Штучний інтелект на уроках фізики та астрономії. |
Обговорення за круглим столом |
Члени МО |
|
6. |
Елементи STEM-освіти на уроках математики. |
Коло ідей |
Члени МО |
|
7. |
Виступ |
Голова МО |
|
Завдання членам методичного об’єднання:
- практичному психологу підготувати практичний семінар «Психологічна компетентність вчителя – умова організації ефективного навчання», тренінг з теми «Медіаграмотність як складова інформаційно-цифрової компетентності педагога»;
- підготуватися до обговорення проведених відкритих уроків та предметних тижнів;
- підготуватися до обміну досвідом щодо формування ідей освіти сталого розвитку на уроках природничо-математичного розвитку;
- постійно працювати над самоосвітою;
- розробити індивідуальну програму для кожного учня з метою підготовки до ДПА та ЗНО.
Засідання 4 (Березень)
Тема: Професійна компетентність як базова характеристика діяльності сучасного педагога.
Форма проведення: педагогічна майстерня
Мета:
- визначити основні шляхи удосконалення навчально-виховного процесу та педагогічної майстерності;
- визначити умови підвищення професійної компетентності вчителя;
- розвивати інформаційно-цифрову компетентність педагога;
- обмінятися досвідом з колегами щодо підготовки учнів до ДПА та ЗНО.
№ зп |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Розвиток професійної компетентності педагога у контексті реалізації Державного стандарту базової середньої освіти. |
Доповідь |
Голова МО |
|
2. |
Психологічна компетентність вчителя – умова організації ефективного навчання. |
Семінар-практикум |
Члени МО Психолог |
|
3. |
Про формування ідей освіти сталого розвитку на уроках природничо-математичного циклу. |
Виступ, з досвіду роботи. |
Члени МО |
|
4. |
Медіаграмотність як складова інформаційно-цифрової компетентності педагога. (Розвиток критичного мислення за допомогою медіа) |
Тренінг |
Психолог |
|
5. |
Обговорення проведених показових уроків та предметних тижнів. |
Творча лаборато-рія вчителя |
Члени МО |
|
6. |
Обговорення |
Голова МО |
|
Завдання членам методичного об’єднання:
- вчителям математики підготуватися до дискусії «Виховний потенціал на уроках математики»;
- підвищувати рівень педагогічної майстерності вчителя щодо використання сучасних онлайн-інструментів для організації позакласної роботи з учнями в умовах сьогодення;
- підготуватися до майстер-класу «Інтерактивні ігри на уроках біології»;
- вчителям географії підготуватися до обміну досвідом щодо реалізації краєзнавчого принципу на уроках географії.
- проводити консультації для учнів з метою підготовки до ДПА та ЗНО-2025.
Засідання 5 (Травень)
Тема: Реалізація виховної функції уроку як засіб розвитку інформаційної культури через взаємодію учасників освітнього процесу.
Форма проведення: Педагогічна конференція
Мета:
- формувати практичні вміння педагогів щодо використання виховного потенціалу уроку для розвитку пізнавальної діяльності учнів;
- опрацювати онлайн-ресурси для створення практичних ігрових завдань.
№ зп |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Роль виховного потенціалу уроку для підвищення рівня навчання та вихованості учнів. |
Презентація |
Голова МО Члени МО |
|
2. |
Гра як метод виховання. Дидактичні ігри на уроках фізики. |
Виступ |
Члени МО |
|
3. |
Виховний потенціал на уроках математики. |
Дискусія |
Члени МО |
|
4. |
Інтерактивні ігри на уроках біології. |
Майстер-клас |
Члени МО |
|
5. |
Реалізація краєзнавчого принципу на уроках географії. |
Обмін досвідом |
Голова МО |
|
Завдання членам методичного об’єднання:
- навчитися грамотно планувати уроки, використовуючи сучасні педагогічні технології;
- навчитись активо застосовувати онлайн-інструменти на уроках математики та природничого циклу;
- постійно використовувати інструменти розвитку креативного мислення на уроках природничих дисциплін;
- займатися самоосвітньою діяльністю, впроваджуючи інноваційні методи;
- всім членам МО підготуватися до обговорення теми «Навчаємо учнів академічної доброчесності: від теорії до практики».
Засідання 6 (Червень)
Тема: Про підсумки роботи вчителів природничо-математичного циклу за 2024-2025 н.р.
Форма проведення: Методичні посиденьки
Мета:
- підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителів кафедри природничо-математичного циклу за 2024-2025 навчальний рік;
- заслухати звіти вчителів про підсумки роботи над проблемною темою;
- скласти перспективний план-сітку роботи методоб’єднання на наступний 2025-2026 навчальний рік.
№ зп |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Підбиття підсумків роботи методичного об’єднання за 2024-2025 н. р. |
Звіт |
Голова МО |
|
2. |
Звіт |
Голова МО Члени МО |
|
|
3. |
Навчаємо учнів академічної доброчесності: від теорії до практики. |
Виступ |
Голова МО Члени МО |
|
4. |
Панорама ідей. Обговорення складання перспективного плану роботи методоб’єднання вчителів кафедри природничо-математичного циклу на наступний 2025-2026 навчальний рік. |
Панорама ідей |
Голова МО Члени МО |
|
Завдання членам методичного об’єднання:
- залучити учнів до розвиваючих навчальних ігор у віртуальному просторі та інтелектуальних змагань;
- ділитись набутим досвідом з колегами;
- систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань підвищення професійної майстерності;
- продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;
- слідкувати за новинками методичної літератури;
- постійно займатися самоосвітньою діяльністю.