План роботи методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу
План
роботи методичного об’єднання
вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Комунального закладу
«Березківський мистецький ліцей»
Миколаївської обласної ради
на 2024-2025 н.р.
Засідання 1 (Серпень)
Тема: Організація навчально-виховного процесу МО вчителів гуманітарного циклу у 2024-2025 н. р. Модернізація змісту викладання – акцент на подолання освітніх втрат.
Форма проведення: Педагогічне коло
Мета:
- вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування роботи вчителя;
- обговорити та затвердити план роботи методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу на 2024-2025 н. р.;
- проаналізувати шляхи та інструменти подолання освітніх, виховних, психологічних втрат;
- проаналізувати методичні рекомендації МОН про викладання навчальних предметів гуманітарного циклу за минулий 2023-2024 н. р. та чинні методичні рекомендації області/міста на 2024-2025 н. р.;
- розглянути критерії оцінювання мовного та змістового оформлення есе, навчальні програми, підручники;
- спланувати роботу з обдарованими дітьми, спрямовану на підготовку учнів в предметних інтернет-олімпіадах, змаганнях і конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН;
№ зп |
Зміст роботи |
Виконавці |
1. |
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів за минулий 2023-2024 н. р. |
Голова МО |
2. |
Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу на 2024/2025 н. р. відповідно до методичних рекомендацій МОН України з урахуванням воєнного стану. |
Голова МО Члени МО |
3. |
Опрацювання нормативних документів МОН України та інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення навчальних предметів у 2024-2025 н. р. |
Голова МО Члени МО |
4. |
Обговорення та розгляд модельних навчальних програм та підручників для 5-7 класів НУШ (мовно-літературна галузь). Обговорення та погодження КТП (календарно-тематичних планів) на І семестр 2024-2025 н. р. |
Голова МО |
5. |
Особливості організації освітнього процесу за Державним стандартом базової освіти в умовах реалізації Концепції Нової української школи. |
Голова МО |
6. |
Вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти: адаптаційний цикл (5-6 кл.) та базове предметне навчання (7 кл.) |
Голова МО |
7. |
Модернізація змісту викладання - акцент на подолання освітніх втрат. |
Голова МО Члени МО |
8. |
Ознайомлення з вимогами щодо дотримання норм єдиного орфографічного режиму, а також методичних рекомендацій щодо оформлення та ведення класних е-журналів. |
Члени МО |
9. |
Критерії оцінювання письмових робіт (творів та переказів). |
Голова МО |
10. |
Члени МО |
Рекомендації членам методоб’єднання :
- опрацювати інструктивно-методичні листи МОН України, модельні навчальні програми та підручники НУШ (5-7 класи), а також навчальні програми, підручники для 8-11 класів;
- проаналізувати вимоги та результати впровадження Державного стандарту базової середньої освіти в ЗЗСО (5-7 класи), завдань навчальних програм;
- дотримуватися методичних рекомендацій навчальних предметів у 2024-2025 н. р.;
- організувати активну участь учнів у Всеукраїнських конкурсах «Соняшник», «Sunflower», «Гринвіч», інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта», конкурсі знавців української мови імені П. Яцика, мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН; Всеукраїнській учнівській олімпіаді з української мови та літератури;
- поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними матеріалами, роздатковим дидактичним матеріалом;
- розробити навчальний матеріал для роботи на уроках у форматі дистанційного навчання: презентації, флешкартки, практикуми, зошити, робочі аркуші тощо;
- підготуватися до обміну досвідом на тему «Предметний інтенсив: викладання української мови в сучасних умовах»;
- підготуватися до обміну досвідом на тему «Викладання англійської мови: тенденції, інновації, практика»;
- підготуватися до обговорення «STEM-проєкт на уроках української та зарубіжної літератури»;
- створення банку даних учнів, які мають нахил і здібності до вивчення певних предметів;
- вчителям, що атестуються, підготуватися до проведення творчого звіту;
- проведення тижня до Дня української писемності.
Засідання 2 (Жовтень)
Тема: Сучасні підходи до викладання предметів гуманітарного циклу: тенденції та інновації. Професійний розвиток вчителя в умовах реформи НУШ.
Форма проведення: Методичні посиденьки
Мета:
- обговорити найцікавіші форми і методи організації та проведення сучасного освітнього процесу;
- поділитися досвідом щодо використання елементів STEM під час проведення уроків;
- представити наочний матеріал, поділитися досвідом роботи на уроках словесності та вдосконалення сучасного уроку;
- розвивати комунікабельність та фахову майстерність вчителя;
- проаналізувати умови професійного розвитку вчителя, виховувати інтерес до самовдосконалення, посилювати організованість, самостійність та відповідальність, здатність до інноваційної діяльності.
№ зп |
Зміст роботи |
Виконавці |
1. |
Елементи STEM освіти на уроках української та зарубіжної літератури. |
Голова МО Члени МО |
2. |
Організація та проведення предметних тижнів. |
Члени МО |
3. |
Планування роботи з обдарованими дітьми. Обговорення плану про підготовку учнів та проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, конкурсу знавців української мови імені П. Яцика, мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка, творчих конкурсів. Організувати активну участь учнів у Всеукраїнських конкурсах «Соняшник», «Sunflower», «Гринвіч», предметних інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта», конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН. |
Члени МО |
4. |
Предметний інтенсив: викладання української мови в сучасних умовах. |
Члени МО |
5. |
Викладання англійської мови: тенденції, інновації, практика. |
Члени МО |
6. |
Онлайн-олімпіади як інструмент усебічного розвитку дитини. |
Члени МО |
7. |
Професійний розвиток вчителя в умовах реформи НУШ. Організація самоосвіти вчителів, обговорення та затвердження науково-методичних проблем, над якими будуть працювати учителі-філологи у 2024-2025 н. р. |
Голова МО Члени МО |
8. |
Члени МО |
Рекомендації членам методоб’єднання:
- молодим учителям вивчати роботу досвідчених колег з виховання підростаючого покоління;
- підвищувати свою фахову майстерність, самоосвіту;
- організувати та провести предметні тижні;
- теоретично й практично оволодіти найбільш актуальними методами розвитку пізнавальної активності учнів;
- поділитися досвідом застосування на уроках словесності творчих прийомів та вправ, зокрема методу роботи з текстами;
- узяти до уваги досвід колег, активно використовуючи його у шкільній практиці;
- підготувати звіт щодо результативності у проведенні запланованої Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, інтернет-олімпіад на освітніх порталах «На урок», «Всеосвіта», Всеукраїнських конкурсів з української мови імені П. Яцика, мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Шевченка, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН;
- узяти участь у майстер-класі «Творчі завдання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів»;
- узяти участь у майстер-класі «Як креативно та цікаво вивчити біографію письменників на уроках української літератури»;
- підготуватися до участі у семінарі «Сучасний урок як забезпечення розвитку пізнавальних інтересів здобувачів освіти»
- узяти участь у практикумі «Дидактичні ігри на уроках української мови та літератури для розвитку критичного мислення»;
- узяти участь в обговоренні «Інтерактивні прийоми роботи з текстом: розвиваємо читацьку грамотність сучасних учнів».
Засідання 3 (Грудень)
Тема: Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури в НУШ.
Форма проведення: Педагогічна конференція
Мета:
- обговорити результати проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, Всеукраїнського конкурсу з української мови імені П. Яцика, мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Шевченка, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН;
- підбити підсумки роботи методичного об’єднання учителів-філологів за І семестр 2024-2025 н. р.;
- взяти участь у навчальному семінарі «Сучасний урок як забезпечення розвитку пізнавальних інтересів здобувачів освіти»;
- обмінятися досвідом щодо використання творчих завдань як засобу активізації пізнавальної діяльності учнів.
№ зп |
Зміст роботи |
Виконавці |
1. |
Результативність у проведенні Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, Всеукраїнському конкурсі з української мови ім. П. Яцика, мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка, конкурсі-захисту науково-дослідницьких робіт МАН. |
Члени МО |
2. |
Обговорення та погодження КТП (календарно-тематичних планів) на ІІ семестр 2024-2025 н. р. |
Голова МО |
3. |
Сучасний урок як забезпечення розвитку пізнавальних інтересів здобувачів освіти. |
Члени МО |
4. |
Творчі завдання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів. |
Члени МО |
5. |
Дидактичні ігри на уроках української мови та літератури для розвитку критичного мислення. |
Члени МО |
6. |
Як креативно та цікаво вивчити біографію письменників на уроках української та зарубіжної літератури. |
Члени МО |
7. |
Інтерактивні прийоми роботи з текстом: розвиваємо читацьку грамотність сучасних учнів. |
Члени МО |
8. |
Підготовка до ДПА та НМТ-2025 |
Члени МО |
9. |
Підбиття підсумків роботи методичного об’єднання учителів-філологів за І семестр 2024-2025 н. р. |
Голова МО |
Рекомендації членам методоб’єднання:
- активно застосовувати творчі прийоми та методи на уроках словесності;
- підготувати виступ з досвіду роботи щодо національно-патріотичного виховання на уроках гуманітарного циклу;
- ділитись набутим досвідом з колегами, вчителям, які атестуються підготувати творчий звіт на тему «Роль української літератури у національному вихованні»;
- більше уваги приділити роботі з обдарованими дітьми;
- розпочати підготовку учнів до проведення НМТ та ДПА;
- погодити КТП на ІІ семестр 2024-2025 н. р.;
- підготувати доповідь на тему «Сучасні підходи до викладання української літератури»;
- членам МО підготуватися до участі у педагогічному консиліумі «Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання»;
- членам МО підготуватися до обговорення «Мова як засіб патріотичного виховання здобувачів освіти»;
- підготуватися до обговорення теми «Патріотичне виховання на уроках української мови та літератури» за круглим столом;
- займатися самоосвітньою діяльністю, впроваджуючи інноваційні техніки.
Засідання 4 (Лютий)
Тема: Виховання національної свідомості та патріотизму на уроках української мови та літератури.
Форма проведення: Скарбівниця творчих ідей
Мета:
- обмінятися практичним досвідом роботи з учителями-філологами, упроваджуючи інноваційні технології на уроках;
- у формі круглого столу обговорити, обмінятися досвідом щодо форм і методів національно-патріотичного виховання здобувачів освіти на уроках гуманітарного циклу;
- удосконалити нормативно-правову базу патріотичного виховання, створення соціально-педагогічних умов для реалізації національно-патріотичного виховання;
- обговорити шляхи реалізації Концепції національно-патріотичного виховання;
- заслухати творчі звіти учителів, що атестуються на тему «Роль української літератури у національному вихованні»;
- навчитися користуватися інформаційно-комунікативними технологіями як результативним засобом формування компетентної особистості, компетентного громадянина сучасного інформаційного суспільства;
- розпочати підготовку учнів до ДПА та НМТ-2025, визначити основні зміни програми НМТ-2025, провести консультації;
- обговорити і затвердити план роботи методичного об’єднання учителів філологічного циклу на ІІ семестр 2024-2025 н. р.
№ зп |
Зміст роботи |
Виконавці |
1. |
Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання. |
Члени МО |
Патріотичне виховання на уроках української мови та літератури. |
Члени МО |
|
3. |
Сучасні підходи до викладання української літератури. |
Члени МО |
4. |
Мова як засіб патріотичного виховання здобувачів освіти. |
Голова МО
|
5. |
Роль української літератури у національному вихованні. |
Члени МО |
6. |
Підготовка до ДПА та НМТ. Обговорення змін у програмі НМТ-2025. Проведення консультацій з учнями. |
Голова МО Члени МО |
7. |
Голова МО |
Рекомендації членам методоб’єднання:
- підготувати до наступного засідання творчі звіти учителів-філологів про результати досягнень у роботі з учнями, використання новітніх технологій, впровадження сучасних методик в організації позакласної роботи;
- підготувати творчі звіти вчителям, що атестуються;
- розпочати підготовку учнів до ДПА та НМТ-2025;
- запровадити активне використання ІКТ у позакласній роботі з предметів гуманітарного циклу;
- запланувати роботу шкільного методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу на ІІ семестр 2024-2025 н. р.;
- підготуватись до обміну досвідом на тему «Науково-дослідницька робота з української мови як вид позакласної діяльності учнів»;
- підготувати творчий звіт на тему «Мовно-літературний гурток у закладі освіти. З досвіду роботи»;
- вчителям англійської мови підготуватися до обміну досвідом на тему «Позакласна робота як важлива складова навчання англійської мови» ;
- узяти участь у майстер-класі на тему «Форми позакласної роботи з української мови та літератури, зарубіжної літератури».
Засідання 5 (Квітень)
Тема: Нові методики та підходи в організації позакласної роботи: практичне впровадження.
Форма проведення: Методичні посиденьки
Мета:
- обмінятися практичним досвідом з учителями-філологами щодо організації ефективного навчання в умовах сучасності та впровадження інноваційних методів та прийомів в організації позакласної роботи;
- поширити в освітній практиці нові ідеї, засоби педагогічних технологій;
- перейняти досвід колег щодо організації науково-дослідницької роботи з української мови як вид позакласної діяльності учнів;
- обговорити питання організації позакласної роботи з англійської мови в умовах сьогодення;
- заслухати творчі звіти учителів, які атестуються.
№ зп |
Зміст роботи |
Виконавці |
1. |
Організація та методичне забезпечення позакласної роботи з української мови. |
Голова МО
|
2. |
Використання ІКТ у позакласній роботі з предметів гуманітарного циклу. |
Члени МО |
3. |
Науково-дослідницька робота з української мови як вид позакласної діяльності учнів. |
Члени МО |
4. |
Позакласна робота як важлива складова навчання англійської мови. |
Члени МО |
5. |
Форми позакласної роботи з української мови та літератури, зарубіжної літератури. |
Члени МО |
6. |
Мовно-літературний гурток у закладі освіти. З досвіду роботи. |
Члени МО |
Рекомендації членам методоб’єднання:
- підготувати звіти про підсумки роботи над проблемною темою;
- підготувати аналіз впровадження нового Державного стандарту та системи оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7-х класів;
- підготувати аналіз роботи вчителів-філологів про результати участі у конкурсах за 2024-2025 н. р.;
- запроваджувати постійну роботу з обдарованою учнівською молоддю;
- сприяти покращенню очікуваних результатів у роботі з вихованцями шляхом удосконалення фахової майстерності;
- переймати досвід найкращих практик та методик досвідчених колег;
- підвищувати кваліфікацію, беручи участь у вебінарах, курсах, конференціях, практикумах.
- створювати авторські розробки з метою професійного зростання вчителя.
- проаналізувати впровадження політики академічної доброчесності в закладі освіти.
Засідання 6 (Червень)
Тема: Підсумки роботи методичного об’єднання вчителів-філологів за 2024-2025 навчальний рік. Складання перспективного плану методичного об’єднання на наступний 2025-2026 навчальний рік. Реалізація політики академічної доброчесності.
Форма проведення: Обговорення
Мета:
- підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителів-філологів за 2024-2025 навчальний рік;
- заслухати звіти вчителів про підсумки роботи над проблемною темою;
- проаналізувати впровадження нового Державного стандарту та системи оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7-х класів;
- дослідити питання академічної доброчесності;
- скласти перспективний план роботи методичного об’єднання на наступний 2025-2026 навчальний рік.
№ зп |
Зміст роботи |
Виконавці |
1. |
Підбиття підсумків роботи методичного об’єднання вчителів-філологів за 2024-2025 навчальний рік. |
Голова МО
|
2. |
Аналіз впровадження нового Державного стандарту та системи оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7-х класів. Переваги та недоліки. |
Голова МО |
3. |
Члени МО |
|
4. |
Обговорення складання перспективного плану роботи методоб’єднання учителів філологічного циклу на наступний навчальний 2025-2026 навчальний рік. |
Члени МО |
5. |
Академічна доброчесність: проблеми реалізації та відповідальність. |
Голова МО, члени МО |
Рекомендації членам методоб’єднання:
- систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань підвищення професійної майстерності;
- продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;
- слідкувати за новинками методичної літератури;
- займатися самоосвітньою діяльністю.