A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Березківський мистецький ліцей"
Миколаївської обласної ради

План роботи методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу

                        

 План

роботи методичного обєднання

вчителів суспільно-гуманітарного  циклу

Комунального закладу

«Березківський мистецький ліцей»

Миколаївської обласної ради

на 2024-2025 н.р.

 

Засідання 1 (Серпень)

Тема: Організація навчально-виховного процесу МО вчителів гуманітарного циклу у 2024-2025 н. р. Модернізація змісту викладання – акцент на подолання освітніх втрат.

Форма проведення: Педагогічне коло

Мета:

- вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування роботи вчителя;

- обговорити та  затвердити  план   роботи  методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу  на  2024-2025 н. р.;

- проаналізувати шляхи та інструменти подолання освітніх, виховних, психологічних втрат;

- проаналізувати  методичні  рекомендації  МОН про викладання навчальних предметів гуманітарного циклу за минулий 2023-2024 н. р. та чинні методичні рекомендації області/міста на 2024-2025 н. р.;

- розглянути критерії оцінювання мовного та змістового оформлення есе,  навчальні  програми, підручники;

- спланувати роботу з обдарованими дітьми, спрямовану на підготовку учнів в предметних інтернет-олімпіадах, змаганнях і конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН;

№ зп

Зміст роботи

Виконавці

1.

Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів  за минулий 2023-2024 н. р.

Голова МО

2.

Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу на 2024/2025 н. р. відповідно до методичних рекомендацій МОН України з урахуванням воєнного стану.

Голова МО

Члени МО

3.

Опрацювання нормативних документів МОН України та інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення навчальних предметів у 2024-2025 н. р.

Голова МО

Члени МО

4.

Обговорення та розгляд модельних навчальних програм та підручників для 5-7 класів НУШ (мовно-літературна галузь).  Обговорення та погодження КТП (календарно-тематичних планів) на І семестр 2024-2025 н. р.

Голова МО

5.

Особливості організації освітнього процесу за Державним стандартом базової освіти в умовах реалізації Концепції Нової української школи.

Голова МО

6.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти: адаптаційний цикл (5-6 кл.) та базове предметне навчання (7 кл.)

Голова МО

7.

Модернізація змісту викладання - акцент на подолання освітніх втрат.

Голова МО

Члени МО

8.

Ознайомлення з вимогами щодо дотримання норм єдиного орфографічного режиму, а також методичних рекомендацій щодо оформлення та ведення класних е-журналів.

Члени МО

9.

Критерії оцінювання письмових робіт (творів та переказів).
Критерії оцінювання мовного та змістового оформлення есе.

Голова МО

10.

Організація дистанційної та змішаної форм навчання як сучасної освітньої технології в умовах воєнного стану. Погляд на переваги та проблеми. Огляд основних онлайн-інструментів.

Члени МО

 

Рекомендації  членам методоб’єднання :

  • опрацювати інструктивно-методичні листи МОН України, модельні навчальні програми та підручники НУШ (5-7 класи), а також навчальні програми, підручники для 8-11 класів;
  • проаналізувати  вимоги та результати впровадження Державного  стандарту базової середньої освіти в ЗЗСО (5-7 класи), завдань  навчальних  програм;
  • дотримуватися методичних  рекомендацій  навчальних предметів у 2024-2025 н. р.;
  • організувати активну участь учнів у Всеукраїнських конкурсах  «Соняшник», «Sunflower», «Гринвіч», інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта», конкурсі знавців української мови імені П. Яцика, мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім.  Тараса Шевченка, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН; Всеукраїнській учнівській олімпіаді з української мови та літератури;
  • поповнити  свій  робочий  кабінет  новими  наочними  посібниками, дидактичними  матеріалами,  роздатковим  дидактичним матеріалом;
  • розробити навчальний матеріал для роботи на уроках у форматі дистанційного навчання: презентації, флешкартки, практикуми, зошити, робочі аркуші тощо;
  • підготуватися до обміну досвідом на тему «Предметний інтенсив: викладання української мови в сучасних умовах»;
  • підготуватися до обміну досвідом на тему «Викладання англійської мови: тенденції, інновації, практика»;
  • підготуватися до обговорення «STEM-проєкт на уроках української та зарубіжної літератури»;
  • створення банку даних учнів, які мають нахил і здібності до вивчення певних предметів;
  • вчителям, що  атестуються, підготуватися  до  проведення   творчого  звіту;
  • проведення тижня до Дня української писемності.

 

 

Засідання 2 (Жовтень)

Тема:  Сучасні підходи до викладання предметів гуманітарного циклу: тенденції та інновації. Професійний розвиток вчителя в умовах реформи НУШ.                                        

Форма проведення:  Методичні посиденьки

Мета:

  • обговорити найцікавіші форми і методи організації та проведення сучасного освітнього процесу;
  • поділитися досвідом щодо використання елементів STEM під час проведення уроків;
  • представити  наочний матеріал, поділитися досвідом роботи на уроках словесності та вдосконалення сучасного уроку;
  • розвивати комунікабельність та фахову майстерність вчителя;
  • проаналізувати умови професійного розвитку вчителя, виховувати інтерес до самовдосконалення, посилювати організованість, самостійність та відповідальність, здатність до інноваційної діяльності.

 

№ зп

Зміст роботи

Виконавці

1.

Елементи STEM освіти на уроках української та зарубіжної літератури.

Голова МО

Члени МО

2.

Організація та проведення предметних тижнів.

Члени МО

3.

Планування роботи з обдарованими дітьми.

Обговорення плану про підготовку учнів та проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, конкурсу знавців української  мови імені П. Яцика, мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім.  Т. Шевченка, творчих конкурсів. Організувати активну участь учнів у Всеукраїнських конкурсах  «Соняшник», «Sunflower», «Гринвіч», предметних інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта», конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН.

Члени МО

4.

Предметний інтенсив: викладання української мови в сучасних умовах.

Члени МО

5.

Викладання англійської мови: тенденції, інновації, практика.

Члени МО

6.

Онлайн-олімпіади як інструмент усебічного розвитку дитини.

Члени МО

7.

Професійний розвиток вчителя в умовах реформи НУШ. Організація самоосвіти вчителів, обговорення та затвердження науково-методичних проблем, над якими будуть працювати учителі-філологи у 2024-2025 н. р.

Голова МО

Члени МО

8.

Знайомство з новинками методичної літератури та освітніми порталами, інтернет-ресурсами. Підвищення фахової майстерності.

Члени МО

 

Рекомендації  членам методоб’єднання:

  • молодим учителям  вивчати   роботу досвідчених  колег  з   виховання підростаючого покоління;
  • підвищувати свою фахову майстерність, самоосвіту;
  • організувати та провести предметні тижні;
  • теоретично й практично оволодіти найбільш актуальними методами розвитку пізнавальної активності учнів;
  • поділитися досвідом застосування на уроках словесності творчих прийомів та вправ, зокрема методу роботи з текстами;
  • узяти до уваги досвід колег, активно використовуючи його у шкільній практиці;
  • підготувати звіт щодо результативності у проведенні запланованої Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, інтернет-олімпіад на освітніх порталах «На урок», «Всеосвіта», Всеукраїнських конкурсів з української мови імені П. Яцика, мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Шевченка, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН;
  • узяти участь у майстер-класі «Творчі завдання як засіб  активізації пізнавальної діяльності учнів»;
  • узяти участь у майстер-класі «Як креативно та цікаво вивчити біографію письменників на уроках української літератури»;
  • підготуватися до участі у семінарі «Сучасний урок як забезпечення розвитку пізнавальних інтересів здобувачів освіти»
  • узяти участь у практикумі «Дидактичні ігри на уроках української мови та літератури для розвитку критичного мислення»;
  • узяти участь в обговоренні «Інтерактивні прийоми роботи з текстом: розвиваємо читацьку грамотність сучасних учнів».

Засідання 3 (Грудень)

Тема: Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури в НУШ.

Форма проведення: Педагогічна конференція

Мета:

  • обговорити результати проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, Всеукраїнського конкурсу з української мови імені П. Яцика, мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Шевченка, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН;
  • підбити підсумки роботи методичного об’єднання учителів-філологів за І семестр 2024-2025 н. р.;
  • взяти участь у навчальному семінарі «Сучасний урок як забезпечення розвитку пізнавальних інтересів здобувачів освіти»;
  • обмінятися досвідом щодо використання творчих завдань як засобу  активізації пізнавальної діяльності учнів.

№ зп

Зміст роботи

Виконавці

1.

Результативність у проведенні Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, Всеукраїнському конкурсі з української мови ім. П. Яцика, мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім.  Т. Шевченка, конкурсі-захисту науково-дослідницьких робіт МАН.

Члени МО

2.

Обговорення та погодження КТП (календарно-тематичних планів) на ІІ семестр 2024-2025 н. р.

Голова МО

3.

Сучасний урок як забезпечення розвитку пізнавальних інтересів здобувачів освіти.

Члени МО

4.

Творчі завдання як засіб  активізації пізнавальної діяльності учнів.

Члени МО

5.

Дидактичні ігри на уроках української мови та літератури для розвитку критичного  мислення.

Члени МО

6.

Як креативно та цікаво вивчити біографію письменників на уроках української та зарубіжної літератури.

Члени МО

7.

Інтерактивні прийоми роботи з текстом: розвиваємо читацьку грамотність сучасних учнів.

Члени МО

8.

Підготовка до ДПА та НМТ-2025

Члени МО

9.

Підбиття підсумків роботи методичного об’єднання учителів-філологів за І семестр 2024-2025 н. р.

Голова МО

 

Рекомендації  членам методоб’єднання:

  • активно застосовувати творчі прийоми та методи на уроках словесності;
  • підготувати виступ з досвіду роботи щодо національно-патріотичного виховання на уроках гуманітарного циклу;
  • ділитись набутим досвідом з колегами, вчителям, які атестуються підготувати творчий звіт на тему «Роль української літератури у національному вихованні»;
  • більше уваги приділити роботі з обдарованими дітьми;
  • розпочати підготовку учнів до проведення НМТ та ДПА;
  • погодити КТП на ІІ семестр 2024-2025 н. р.;
  • підготувати доповідь на тему «Сучасні підходи до викладання української літератури»;
  • членам МО підготуватися до участі у педагогічному консиліумі «Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання»;
  • членам МО підготуватися до обговорення «Мова як засіб патріотичного виховання здобувачів освіти»;
  • підготуватися до обговорення теми «Патріотичне виховання на уроках української мови та літератури» за круглим столом;
  • займатися самоосвітньою діяльністю, впроваджуючи інноваційні техніки.

 

 

                            

Засідання 4 (Лютий)

Тема: Виховання національної свідомості та патріотизму на уроках української мови та літератури.

Форма проведення: Скарбівниця творчих ідей

Мета:

  • обмінятися практичним досвідом роботи з учителями-філологами, упроваджуючи інноваційні технології на уроках;
  • у формі круглого столу обговорити, обмінятися досвідом щодо форм і методів національно-патріотичного виховання здобувачів освіти на уроках гуманітарного циклу;
  • удосконалити нормативно-правову базу патріотичного виховання, створення соціально-педагогічних умов для реалізації національно-патріотичного виховання;
  • обговорити шляхи реалізації Концепції національно-патріотичного виховання;
  • заслухати творчі звіти учителів, що атестуються на тему «Роль української літератури у національному вихованні»;
  • навчитися користуватися інформаційно-комунікативними технологіями як результативним засобом формування компетентної особистості, компетентного громадянина сучасного інформаційного суспільства;
  • розпочати підготовку учнів до ДПА та НМТ-2025, визначити основні зміни програми НМТ-2025, провести консультації;
  • обговорити і затвердити план роботи методичного об’єднання учителів філологічного циклу на ІІ семестр 2024-2025 н. р.

 

№ зп

Зміст роботи

Виконавці

1.

Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання.

Члени МО

2.

Патріотичне виховання на уроках української мови та літератури.

Члени МО

3.

Сучасні підходи до викладання української літератури.

Члени МО

4.

Мова як засіб патріотичного виховання здобувачів освіти.

Голова МО

 

5.

Роль української літератури у національному вихованні.

Члени МО

6.

Підготовка до ДПА та НМТ. Обговорення змін у програмі НМТ-2025. Проведення консультацій з учнями.

Голова МО

Члени МО

7.

Планування та затвердження плану роботи ШМО вчителів гуманітарного циклу на ІІ семестр 2024-2025 н. р.

Голова МО

 

Рекомендації  членам методоб’єднання:  

  • підготувати до наступного засідання творчі звіти учителів-філологів про результати досягнень у роботі з учнями, використання новітніх технологій, впровадження сучасних методик в організації позакласної роботи;
  • підготувати творчі звіти вчителям, що атестуються;
  • розпочати підготовку учнів до ДПА та НМТ-2025;
  • запровадити активне використання ІКТ у позакласній роботі з предметів гуманітарного циклу;
  • запланувати роботу шкільного методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу на ІІ семестр 2024-2025 н. р.;
  • підготуватись до обміну досвідом на тему «Науково-дослідницька робота з української мови як вид позакласної діяльності учнів»;
  • підготувати творчий звіт на тему «Мовно-літературний гурток у закладі освіти. З досвіду роботи»;

- вчителям англійської мови підготуватися до обміну досвідом на тему «Позакласна робота як важлива складова навчання англійської мови» ;

  • узяти участь у майстер-класі на тему «Форми позакласної роботи з української мови та літератури, зарубіжної літератури».

 

 

Засідання 5 (Квітень)

Тема: Нові методики та підходи в організації позакласної роботи: практичне впровадження.

Форма проведення: Методичні посиденьки

Мета:

  • обмінятися практичним досвідом з учителями-філологами щодо організації ефективного навчання в умовах сучасності та впровадження інноваційних методів та прийомів в організації позакласної роботи;
  • поширити в освітній практиці нові ідеї, засоби педагогічних технологій;
  • перейняти досвід колег щодо організації науково-дослідницької роботи з української мови як вид позакласної діяльності учнів;
  • обговорити питання організації позакласної роботи з англійської мови в умовах сьогодення;
  • заслухати творчі звіти учителів, які атестуються.

№ зп

Зміст роботи

Виконавці

1.

Організація та методичне забезпечення позакласної роботи з української мови.

Голова МО

 

2.

Використання ІКТ у позакласній роботі з предметів гуманітарного циклу.

Члени МО

3.

Науково-дослідницька робота з української мови як вид позакласної діяльності учнів.

Члени МО

4.

Позакласна робота як важлива складова навчання англійської мови.

 Члени МО

5.

Форми позакласної роботи з української мови та літератури, зарубіжної літератури.

Члени МО

6.

Мовно-літературний гурток у закладі освіти. З досвіду роботи.

Члени МО

 

Рекомендації  членам методоб’єднання:

  • підготувати звіти про підсумки роботи над проблемною темою;
  • підготувати аналіз впровадження нового Державного стандарту та системи оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7-х класів;
  • підготувати аналіз роботи вчителів-філологів про результати участі у конкурсах за 2024-2025 н. р.;
  • запроваджувати постійну роботу з обдарованою учнівською молоддю;
  • сприяти покращенню очікуваних результатів у роботі з вихованцями шляхом удосконалення фахової майстерності;
  • переймати досвід найкращих практик та методик досвідчених колег;
  • підвищувати кваліфікацію, беручи участь у вебінарах, курсах, конференціях, практикумах.
  • створювати авторські розробки з метою професійного зростання вчителя.
  • проаналізувати впровадження політики академічної доброчесності в закладі освіти.

 

 

 

 

 

 

 

Засідання 6 (Червень)

Тема: Підсумки роботи методичного об’єднання вчителів-філологів за 2024-2025 навчальний рік. Складання перспективного плану методичного об’єднання на наступний 2025-2026 навчальний рік. Реалізація політики академічної доброчесності.

Форма проведення: Обговорення

Мета:

  • підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителів-філологів за 2024-2025 навчальний рік;
  • заслухати звіти вчителів про підсумки роботи над проблемною темою;
  • проаналізувати впровадження нового Державного стандарту та системи оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7-х класів;
  • дослідити питання академічної доброчесності;
  • скласти перспективний план роботи методичного обєднання на наступний 2025-2026 навчальний рік.

№ зп

Зміст роботи

Виконавці

1.

Підбиття підсумків роботи методичного об’єднання вчителів-філологів за 2024-2025 навчальний рік.

Голова МО

 

2.

Аналіз впровадження нового Державного стандарту та системи оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7-х класів. Переваги та недоліки.

Голова МО

3.

Підсумки роботи над темою та проблемою методоб’єднання. 

Члени МО

4.

Обговорення складання перспективного плану роботи методоб’єднання учителів філологічного циклу на наступний навчальний 2025-2026 навчальний рік.

Члени МО

5.

Академічна доброчесність: проблеми реалізації та відповідальність.

Голова МО, члени МО

 

 

Рекомендації  членам методоб’єднання:

  • систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань підвищення  професійної  майстерності;
  • продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;
  • слідкувати за новинками методичної літератури;
  • займатися самоосвітньою діяльністю.       

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень